Veckobrev vecka 21

Hej på er där hemma!

Vad roligt det var att se så många av er på Årstafestivalen igår!

Just nu är väldigt varmt i våra lokaler så skicka gärna med ditt barn en vattenflaska som hen kan ha på sin hylla.

Nästa vecka

Friidrottsdagen på Enskede IP 28 maj.

Samling på skolgården 08.15. Vi går gemensamt går mot Enskede IP där vi tillsammans kommer att prova på olika friidrottsgrenar. Vi beräknar vara tillbaka i skolan kring 14.30, då eleverna slutar.

Ta med dig:

• Idrottskläder och bra skor att springa i
  • Varma kläder om det är kallt
  • Matsäck och dricka, det serveras ingen skollunch. Inget fika, läsk eller godis!
  • Vattenflaska

Sista veckan

11/6 Mentorsdag (mer info kommer nästa vecka)

12/6 Skolavslutning (mer info kommer nästa vecka)

Läxor v.22

Svenskläxa 5A, 5B, 5C

Läsa sidorna 277 – 301 ur boken Mitt storslagna liv.

• Skriv tre frågor till de kapitel du läst.
  • Berätta från vilket kapitel du tagit dina frågor. Skriv även svaren.
  • Två frågor ska vara på raderna (du ska kunna hitta svaret i texten).
  • En fråga ska vara bortom raderna (den som svarar får själv fundera på vad hen tycker, tänker och känner).

Det här blir terminens sista läsläxa så på fredag ska både skrivboken och Mitt storslagna liv lämnas in. De sista kapitlen läser vi klart i skolan.

Svenskläxa 5D

Igen egentlig läxa men vi gör en göraklartlista som man kan göra färdigt hemma om man ligger efter av någon anledning. Jag (Lotta) mejlar den när den är klar.

Matteläxa för 5B och 5D v.21 (lämnas in ONS v.22)

Veckans matteläxa blir flyttad till onsdag nästa vecka pga friidrottsdag.

Vi har jobbat med multiplikation med decimaltal och 10,100 och 1000-tal.  Läxa v.21

Information

Här får ni som är föräldrar viktig information från socialförvaltningen och stadens preventionssamordnare i samverkan med polisen. Det här är en del av stadens arbete för att förebygga problem. Detta infoblad handlar om riskfaktorer och varningstecken för att barn dras till kriminella gäng. Det finns även information om vad staden erbjuder för stöd vid oro eller problem.

Info från stadsdelen EÅV Maj - Kriminalitet
Trevlig helg!