Extra studietid i åk 4-6 | startar vecka 46

Riksdagen har beslutat att elever i årskurs 4-9 i grundskolan ska erbjudas extra studietid, för att få hjälp med läxor och annat skolarbete. Erbjudandet ska omfatta minst två timmar per vecka och det ska vara frivilligt för elever att delta.
Studietiden ska anordnas under eller i direkt anslutning till elevernas skoldag, vid den skola som eleven tillhör. Den extra studietiden ska inte räknas in i den minsta totala undervisningstid som varje elev i grundskolan har rätt till.

I årskurs 7-9 finns redan denna tid sedan flera år i form av Läxhjälpen.
I årskurs 4-6 startar vi nu och du kan se tider och ytterligare information här nedanför.
Bemannas av Ikaros enligt rullande schema.

Måndagar klockan 08.00 – 09.00

Vilka elever: Årskurs 4-6
Lokal: 4Cs klassrum, E 306
Ingång genom entrédörren vid närmast F-huset (där vi har slöjd, bild, musik och hem-och konsumentkunskap)

Torsdagar klockan 15.15-16.15

Vilka elever: Årskurs 4
Lokal: 4Cs klassrum, E 306

Vilka elever: Årskurs 5 och 6
Lokal: Pysselrummet innanför köket på UG

Förutsättningar att känna till:

• Ingen föranmälan behövs
  • Drop in för elever är ok fram till 8.15.
  • Du som elev har med dig det material du behöver. Det kan till exempel handla om att komma i kapp med saker efter sjukdom, träna mer på saker och göra läxor.
  • Mentor, elev och vårdnadshavare kan komma överens om att eleven ska gå till studietiden. Om det finns en överenskommelse så meddelas den av mentor till de som bemannar studietiden. På så sätt kan överenskommelsen följas upp.