Meddelande från Pontus Westberg, bitr. rektor Årstaskolan

Jag har blivit erbjuden en annan tjänst till nästa läsår vilken jag tackat ja till.

Jag kommer att arbeta som biträdande rektor på Adolf Fredriks Musikklasser vid Odenplan. Det finns flera parametrar som känns lockande för mig på den skolan, i första hand musikprofilen.

Möjligheten till denna tjänst kom till mig något slumpartat, jag söker mig alltså inte bort ifrån Årstaskolan utan känner att jag behöver våga ta steget då denna typ av tjänst som sagt lockar mig.

Jag kommer sakna Årstaskolan mycket då det är en jättebra skola, jag kommer även att sakna personalen vilka är mycket kompetenta. Inte minst kommer jag att sakna alla våra fantastiska elever.

Carolina Oscarsson kommer att arbeta som tillförordnad biträdande rektor för mellanstadiet till rekryteringen är slutförd. Carolina arbetar på Årstaskolan sedan flera år, hon har god kännedom om verksamheten, elever samt personalgrupp. Hon har även ett mycket högt förtroende hos våra medarbetare. Jag är övertygad om att Carolina är mer än lämpad för detta uppdrag.

Tack för allt gott samarbete. Ha en fin sommar!