Veckobrev vecka 4

Allmän information
Svara på Skolenkäten till Vårdnadshavare Grundskola åk 1-9

Nu är det dags för Skolinspektionens skolenkät. Enkätresultatet är ett av flera underlag i Skolinspektionens granskning av skolor. Resultatet används även i Skolverkets informationstjänst Utbildningsguiden.skolverket.se

Vårdnadshavare till barn i grundskola har möjlighet att delge synpunkter om skolan via Skolenkäten. Enkäten tar cirka 5–10 minuter att genomföra och den besvaras via webben. Enkäten ska besvaras en gång per barn. Har du flera barn i grundskola på den aktuella skolan besvaras enkäten en gång för vart och ett av barnen.

Skolenkäten besvaras även av elever i grundskolan årskurs 5 och 8. Eleverna kommer att svara på enkäten under skoltid. Om du har ett barn i grundskolan årskurs 5 eller 8 och inte vill att ditt barn ska svara på enkäten bör du meddela detta till skolan.

Du svarar på enkäten genom att gå in på följande länk: https://svara.origogroup.com/skolinspektionen/vh/KAMBiK. Alternativt gå in på https://www.skolinspektionen.se/skolenkaten och ange koden KAMBiK.

Vårdnadshavare kan besvara enkäten på svenska, arabiska, dari, engelska, finska, kurmancî/nordkurdiska, romani chib arli, ryska, somaliska, sorani, ukrainska.

Årstaskolan Vårdnadshavare Grundskola åk 1-9

Läxor och prov

Studiestöd:

Måndag         15.00 – 16.00 med Per

Onsdag         15.10 – 16.10 med Alice

Läxa i matematik 5A och 5C

Automatisering av multiplikationstabellerna. Ett minuttest av veckans tabell görs på onsdag 31/1. Se tidigare blogginlägg för mer information.

Läxa i matematik 5B och 5D

Lämnas in senast tisdag 30/1. Se tidigare blogginlägg för mer information.

Läsläxa 5A, 5B och 5C

Eleverna läser 10 – 15 min/dag. Till fredag 2/2 ska de ha valt ut ett stycke, som tar mellan 2 – 3 min att läsa högt. Till det stycket ska de också skriva tre frågor. På fredag tar en med sig boken och frågorna till skolan.

Läsläxa 5D

De tre första kapitlen i Apstjärnan. Frågor finns i häftet som barnen fått i skolan. Vi läser kapitel 1 tillsammans på måndag och går igenom läxan lite till så att alla har förstått.

Trevlig helg från alla oss i enhet 5