Veckobrev vecka 46

Allmän information

torsdag den 23 november kl. 17.00 – 18.30 bjuder vi in alla elever och föräldrar till ett barn- & föräldramöte. Vi möts i respektive klassrum och därefter kommer kvällen se lite olika ut i de olika klasserna. För att vi ska kunna planera kvällen så bra som möjligt vill vi att ni anmäler hur många som kommer från er familj senast tisdag den 21 november. Anmälan görs antingen via inlämnad lapp eller ett mejl till ditt barns mentor.

Läxor och prov

Studiestöd:

Måndag         15.00 – 16.00 med Per

Onsdag         15.10 – 16.10 med Alice

Läxa i matematik 5A och 5C

Läxan ska lämnas in onsdag 22/11.

Läsläxa 5A, 5B och 5C

Eleverna läser 15 min/dag (hemma eller på fritids). Till fredag 24/11 ska de ha valt ut ett stycke, som tar mellan 2 – 3 min att läsa högt. Till det stycket ska de också skriva tre frågor. På fredag tar en med sig boken och frågorna till skolan.

Läsläxa 5D

Till fredag 24/11 ska eleverna läsa den andra novellen i boken och svara på tillhörande frågor. Se läxhäfte som Lotta delat ut idag (fredag).

Prov i matematik (kapitel 1) 5A och 5C

5A: onsdag den 22 november

5C: fredag den 24 november

Trevlig helg från alla oss i enhet 5!