Veckoinfo år 5

Hej

Tiden rusar på och snart stundar höstlovet för eleverna och det ser vi alla framemot. Men innan dess så är det bla dags för utvecklingssamtal för alla i år 5.

Det är ingen svenskaläxa den kommande veckan.

Nästa fredag åker 5B och 5D och simmar på Eriksdalsbadet. Vi samlas vid Lusthuset kl 08.00, det är ett tajt schema så det är viktigt att komma i tid.

Tisdag och torsdag (då de flesta har sina samtal) slutar eleverna sin skoldag 12:30. Efter det är UG öppet för de som har behov.

Ni väljer själva om ni vill komma hit till skolan eller ”ses” via Teams. Skriv ett mejl till mentor om ni väljer att delta digital så skickar vi ut en länk någon dag innan samtalet.

Idag har eleverna fått i uppdrag att visa er den Power Point presentation de har arbetat med inför utvecklingssamtalet. Meningen är att ni ska gå igenom den hemma innan samtalet. Under mötet pratar vi om hur samtalet hemma har gått och om det uppstod några frågor. Därefter kommer vi att välja ut tre utvecklingsmål som eleven ska fokusera lite extra på framöver. Vi kommer alltså inte att gå igenom hela presentationen under mötet.

Presentationerna hittar ni under uppgifter på Teams. Hör av er om ni får några problem med att komma åt dem!

Här är information från rektor Marko

Information från Polisen

Vad händer på skärmen:

“https://klass.arstaskolan.se/ak4-2223/wp-content/uploads/sites/64/2023/10/Vad-hander-pa-skarmen-foraldrainfo-2023.pdf” title=”Vad händer på skärmen- föräldrainfo 2023″]

Trevlig helg

önskar enhet 5