Veckobrev

Hej alla! 🙂

Nu är det inte många dagar kvar på detta läsår. Tiden har gått så fort!!

Måndag den 10 juni storstädar vi klassrummen och hallen!

Eleverna går enligt schemat, och städar mestadels på sin mentorstid!

Vi tänker att eleverna får ta hem sitt gjorda skolarbete, samt alla kvarglömda kläder/saker.

Det är bra om ditt barn tar med sig en väska på måndag, så att hen får med sig alla saker!

Tisdag den 11 juni har vi mentorsdag och det innebär att eleverna har en schemabrytande heldag. Vi har planerat att genomföra lekande aktiviteter borta vid Årstaliden, och att vi bjuder på hamburgare till eleverna.  Eleverna får ta med egen fika och dricka!

Kläder efter väder!

Eleverna går mellan 9.00 – ca 13.30 denna dag! Därefter är det Ikaros för inskrivna elever!

Onsdag den 12 juni är det skolavslutning.

Eleverna samlas i klassrummet kl. 08.50 och kl. 09.00 är det gemensam samling på skolgården för gemensam avslutning. Föräldrar är välkomna till skolgården att vara med där.

Därefter går alla fyror upp med sina mentorer till klassrummet för att äta en sommarlovsglass, och avsluta läsåret med några olika klassaktiviteter.

Skoldagen slutar ca 11.20 för alla elever! Då kan de som vill gå hem. Elever som vill äta lunch på skolavslutningsdagen behöver anmäla sig till sin mentor, senast på måndag den 3 juni. Fritids har som vanligt öppet för de elever som är föranmälda!

Nästa vecka, v.23

Måndag: Vanlig skoldag