Veckobrev, vecka 23

Hej alla vårdnadshavare!

Nu är sommaren verkligen här, och det har varit en spännande vecka med många olika aktiviteter. Allt ifrån idrottsdag till fotbollsturnering!

Det var en varm och fantastisk friidrottsdag! Vi har nog aldrig hört så mycket fina och peppande ord i årskurs fyra. Eleverna tog verkligen hand om varandra och uppmuntrade alla till att göra sitt bästa. Ett kämpande gäng som inte gav upp i det första taget!

Beröm ditt barn för en fantastisk insats!

Vi vill även påminna om att det är bra att eleverna tar med egen vattenflaska!

Detta läsår har gått fort och nu är det bara en och en halv vecka kvar på detta läsår.

Här kommer lite viktig information.

Storstädning för alla åk 4:or

Måndag den 10 juni har vi planerat att storstäda klassrummen och hallen!

Eleverna går enligt schemat, och städar på sin mentorstid!

Vi tänker att eleverna fåt ta med sitt gjorda skolarbete, samt alla kvarglömda vantar och mössor.

Det är bra om ditt barn tar med sig sin väska på måndag, så att hen får med sig alla saker!

Kan även tillägga att vi ska vara kvar i samma klassrum under nästkommande läsår! Men under sommaren grov städar lokalvårdarna klassrummen och då är det bra om allt är bortplockat.

Mentorsdag

Tisdag den 11 juni har vi en mentorsdag och det innebär att eleverna har en schemabrytande heldag. Vi har planerat att genomföra lekande aktiviteter borta vid Årstaliden, och att vi bjuder på hamburgare till eleverna.  Eleverna får ta med egen fika och dricka!

Eleverna går mellan 9.00 – 14.00 denna dag! Därefter är det Ikaros för inskrivna elever!

Avslutning

Onsdag den 12 juni är det skolavslutning.

Eleverna samlas i klassrummet kl. 08.50 och kl. 09.00 är det gemensam samling på skolgården med föräldrar, sång och tal av rektor.

Därefter går alla fyror upp med sin mentor till klassrummen för att äta en sommarlovsglass, och avsluta läsåret med några olika klassaktiviteter.

Skoldagen slutar vid 11.20 för alla elever! Då kan de som vill gå hem. Elever som vill äta lunch på skolavslutningsdagen behöver anmäla sig till sin mentor, senast på måndag den 3 juni. Fritids har som vanligt öppet för de elever som är föranmälda!

Nästa vecka, v.22

Måndag:

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag: Skolan är stängd! Nationaldag!

Fredag: Vanlig skoldag

Trevlig helg!