8C Veckobrev v. 23

Hej föräldrar och elever

Nu har vi bara två helt vanliga skoldagar kvar, måndag 3/6 och tisdag 4/6. På tisdag kommer vi att samla in datorerna. Påminn eleverna om det hemma och att de tar med dator, laddare och datorfodral denna dag.

Onsdag 5/6 kommer vi att ha en kortare mentorsdag. Vi ses i klassrummet 8.15 och dagen avslutas 11.15. Vi kommer att besöka stadsarkivet i Liljeholmen och få en guidad visning. Efter besöket går vi och äter polarklämma i en närliggande park. Om någon elev vill ta med sig fika går det givetvis bra. Alla klasser är med sina mentorer på förmiddagen och är lediga på eftermiddagen då niorna ska ha sin traditionsenliga lunch.

Torsdag 6/6 är det nationaldag och vi är alla lediga.

Fredag 7/6 går vi enligt schema fram till kl. 11, då eleverna får sluta för dagen. Denna dag serveras heller inte vanlig lunch, eleverna kan hämta en polarklämma när de går. Detta pga. att vår granne Värmdö gymnasium har utspring den dagen.

Måndag 10/6 är det städning, brännboll niorna mot lärarna och “Grill Chill”. Vi ses i mentorsklassrummen kl. 9.30, dagen avslutas ca. 14.45

Tisdag 11/6 har vi mentorsdag. Då åker vi till Skansen, ta med egen matsäck. Exakta tider kommer.

Onsdag 12/6 är det skolavslutning. Vi samlas på skolgården kl. 10.00 och har en gemensam avslutning, sedan går vi upp i klassrummen och äter glass och delar ut betyg.

Vänliga hälsningar

Gustav och Victoria