8A/ Veckobrev v. 22

Hej föräldrar och elever!

Våra elever är ute på prao även denna vecka. Om eleverna blir sjuka under praon ska ni vårdnadshavare inte bara anmäla till praoplatsen utan också sjukanmäla till skolan.

När eleverna kommer tillbaka från praon har vi bara två helt vanliga skoldagar, måndag 3/6 och tisdag 4/6.

Onsdag 5/6 går klassen halvdag kl. 08.00 till kl. 11.00 med sina mentorer och är lediga på eftermiddagen då niorna ska ha sin traditionsenliga lunch. Om vädret tillåter kommer vi att ha frukostpicknick vid Årstaviken. Vid sämre väder är vi på skolan. Denna dag serveras ingen vanlig lunch, eleverna får polarklämma under förmiddagen.

Torsdag 6/6 är det nationaldag och vi är alla lediga.

Fredag 7/6 går vi enligt schema fram till kl. 11, då eleverna får sluta för dagen. Denna dag serveras heller inte vanlig lunch, eleverna kan hämta en polarklämma när de går. Detta pga. att vår granne Värmdö gymnasium har utspring den dagen.

Måndag 10/6 är det städning, brännboll (niorna mot lärarna) och grill chill. Vi ses i mentorsklassrummen kl. 9.30, dagen avslutas ca. 14.45

Tisdag 11/6 har vi mentorsdag 8a och 8d ska till Drottningholm. Ta med matsäck.

Onsdag 12/6 är det skolavslutning. Vi samlas på skolgården kl. 10 och har en gemensam avslutning, sedan går vi upp i klassrummen och äter glass och delar ut betyg.

Vänliga hälsningar

Mentorerna i 8A: Juan, Ola och María