Välkomna till årskurs 7

Vi hoppas att alla haft en skön ledighet och känner sig redo för nya utmaningar. Nu börjar högstadiet och eleverna kommer med olika förväntningar inför det nya läsåret. De möts av en del nytt med nya lärare, fler undervisningssalar och till viss del andra rutiner. Vi kommer att göra vårt bästa för att övergången till högstadiet ska bli så bra som möjligt!

Vi samlas på skolgården på torsdag 18/8 9.00. Eleverna får hålla koll på sina klasser genom att vi mentorer håller upp skyltar med klassbeteckningen (7A, 7B, 7C och 7D).

Under den dagen får eleverna information, schema och blanketter som ska hem och skrivas under.

Vi avslutar torsdagen ca 10.30. Ingen lunch serveras.

Fredag 19/8 så börjar vi kl 9.00 och avslutar ca kl 13. Under fredagen gör vi olika övningar för att lära känna varandra i klasserna. Lunch serveras i skolan. Bra att ta med lås med reservnyckel till fredag så kan ditt barn få tillgång till skåpet redan då.

Måndag 22 augusti så börjar skolan enligt schema.

Vi vill även passa på att bjuda in er vårdnadshavare till föräldramöte torsdagen den 8/9 kl. 18.00–19.30. Vi träffas först kort i matsalen alla vårdnadshavare så ni får träffa era barns undervisande lärare och elevhälsan. Efter det gemensamma mötet så samlas vi i respektive mentorsklassrum. Se nedan.

• 7A ses i sal A304, mentorer: Maria de la Paz, Juan Delgado Serrano, Ola Björkman
  • 7B ses i sal C302, mentorer: Alexandra Malm och Junior Ndiaye
  • 7C ses i sal C301, mentorer: Gustav Ahlström och Victoria Vinsander
  • 7D ses i sal B302, mentorer: Anna Samuelsson och Lotta L Danfors

Dagordning för föräldramötet kommer ut i ett veckobrev.

Veckobreven kommer fortsättningsvis både gå ut på Skolplattformen och bloggen.

Det känns spännande att ta emot era barn nu när de tar nästa steg i sin skolkarriär! Vi hoppas på ett gott samarbete med er föräldrar och att ni inte tvekar att höra av er om det är något. Kontaktuppgifter till oss mentorer hittar ni på skolans hemsida.

Kom ihåg!

• Skolstart torsdag 18/8 9.00 skolgården, kort skoldag, ingen lunch.
  • Ta med lås och övriga underskriva papper fredag 19/8. Lunch serveras
  • Skolstart enligt schema på måndag 22/8