Veckobrev v.23

Hej

När eleverna nu kommer tillbaka från praon har vi bara två helt vanliga skoldagar, måndag 3/6 och tisdag 4/6. Vi kommer då att samla in datorerna för sommarförvaring.

Onsdag 5/6 ska vi till Stockholms stadsarkiv där vi dyker ner i arkiven för att  utforska spåren efter barn och tonåringar som bodde i Stockholm runt sekelskiftet 1900. Vi samlas på skolgården kl. 9 och dagen avslutas ca. kl 12. Eleverna är lediga på eftermiddagen då niorna ska ha sin traditionsenliga lunch. Denna dag serveras ingen vanlig lunch, eleverna får polarklämma.

Torsdag 6/6 är det nationaldag och vi är alla lediga.

Fredag 7/6 går vi enligt schema fram till kl. 11, då eleverna får sluta för dagen. Denna dag serveras heller inte vanlig lunch, eleverna kan hämta en polarklämma när de går. Detta pga. att vår granne Värmdö gymnasium har studentutspring den dagen.

Måndag 10/6 är det städning, brännboll niorna mot lärarna och grill chill. Vi ses i mentorsklassrummen kl. 9.30, dagen avslutas ca. 14.45

Tisdag 11/6 har vi mentorsdag 8a och 8d ska till Drottningholm. Vi samlas på skolgården kl. 10, ta med matsäck. Dagen avslutas ca. 14

Onsdag 12/6 är det skolavslutning. Vi samlas på skolgården kl. 10 och har en gemensam avslutning, sedan går vi upp i klassrummen och äter glass och delar ut betyg.

Vänliga hälsningar

Anna och Lotta