Veckobrev v. 23

Nu börjar praon lida mot sitt slut och på måndag och tisdag har ni två helt vanliga skoldagar. På onsdag kommer vi att samla in datorerna. Ni vårdnadshavare får gärna påminna eleverna om det hemma och se till att de tar med dator, laddare och datorfodral denna dag.

Onsdag 5/6 är det halv mentorsdag och ni är lediga på eftermiddagen då niorna ska ha sin traditionsenliga lunch. Vi ses kl. 9.00 i mentorsklassrummet och samlar in datorer och går därefter till gräsplätten efter bron (där ni har haft idrott några gånger) och spelar brännboll och äter frukost tillsammans. Vi tar med polarklämma, dricka och frukt från skolan. Skoldagen är slut kl. 11.00.

Torsdag 6/6 är det nationaldag och vi är alla lediga.

Fredag 7/6 går vi enligt schema fram till kl. 11, då ni får sluta för dagen. Detta på grund av att vår granne Värmdö gymnasium har utspring den dagen. Denna dag serveras inte vanlig lunch, men ni kan hämta en polarklämma innan ni går.

Måndag 10/6 är det städning, brännboll niorna mot lärarna och “grill-chill” på skolgården.  Vi ses i mentorsklassrummet kl. 9.30. Dagen avslutas 14.45.

Tisdag 11/6 är det mentorsdag på Skansen. Då behöver ni ta med matsäck. Vi ses på skolgården 9.15. Glöm inte att aktivera era SL-sommarkort.

Onsdag 12/6 har vi avslutning. Vi samlas på skolgården kl. 10.00 och har en gemensam avslutning och därefter går vi till mentorsklassrummen och äter glass och delar ut betyg.

Vänliga hälsningar

Sandra & Tove