Veckobrev V.43

Vecka 43 ht 2022

Hej föräldrar och elever

Tiden går fort när man har roligt! Vi har redan gått halva terminen och nästa vecka, vecka 44 har eleverna höstlov. Vi börjar igen måndag 7/11 helt enligt schema.

Vi på skolan har uppmärksammat att många elever i årskurs 7 går och handlar på Hemköp på  under skoldagen. Många går nog upp till Hemköp efter att de ätit men flera kan nog ha hoppat över lunchen helt. Detta är inte hållbart vare sig för ekonomi eller hälsa. Det vore bra om ni kunde prata om detta hemma.

7c fortsätter att vara matsalsvärdar denna vecka och veckan efter lovet,( det innebär att eleverna en dag var hjälper till i matsalen mellan kl. 11.30-13) sedan tar 7d över.

Kom ihåg läxhjälpen. Alla som vill är välkomna att komma och göra sina läxor. Tider för läxhjälpen är tisdagar:15.00-16.45 onsdagar: 16-17,torsdagar: 14.30-16.30

Vänliga hälsningar

Alexandra och Junior