Veckobrev v.46

Hej alla!

I morse fick jag skrapa rutorna på bilen för första gången vilket säger något om vilken tid på året vi befinner oss i. Här i skolan pågår arbetet dock som vanligt, med några undantag, som t ex i måndags, när vi hade simtest. Simningen och promenaderna till och från Eriksdalsbadet fungerade bra och eleverna skötte sig utmärkt!

Nedan följer lite info om veckorna som kommer.

F-varningar

På torsdag den 16 november, mellan kl 15.00-17.00 kommer undervisande lärare att publicera F-varningar på Skolplattformen till vårdnadshavare, men senast den 10 november ska läraren ha informerat eleven och mentor om eventuell varning. En betygsvarning innebär att eleven riskerar att få ett icke godkänt betyg, d v s ett F eller ett streck. Om en elev får en betygsvarning kan detta bero på flera saker, men i grunden handlar det om att eleven av någon anledning inte visat tillräckliga kunskaper/färdigheter. Frånvaro och uppförande är inte betygsgrundande, men hög frånvaro påverkar såklart elevens möjligheter att visa vad man kan.  Om ni har frågor runt er ungdoms betygsvarningar, kontakta undervisande lärare.

Prov och inlämningar kommande två veckor i årskurs 7:
Prov textilslöjd – verktyg och begrepp (v.46)
Prov moderna språk (v.47)
Prov samhällskunskap (v.47)

Några datum att ha koll på framöver:
Mån 27/11: Mentorsdag, eleverna har endast skoldag 9–12
Fre 15/12: Julbord – lektioner fram till 11.00, alla klasser slutar 14.00