Tack alla elever, föräldrar och medarbetare för en oförutsägbar termin!

Vi lyckas både göra en massa bra saker i skolan och samtidigt ta hand om varandra. Vi ska fortsätta att ha stor respekt för pandemin som vi befinner oss mitt i och inte utsätta varandra för risker.

På slutet fick även högstadiet prova distans- och fjärrundervisning, en ny erfarenhet för oss. För att citera Pippi Långstrump: ”Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag säkert!”
Det verkar fungera riktigt bra trots kort startsträcka för alla och vi lär oss hela tiden.

I nuläget vet vi inte om det här kommer att fortsätta eller om eleverna i årskurs 7-9 är tillbaka i skolan igen den 12 januari. Vi kan bara följa utvecklingen och meddela er så snart vi får beslut från regionen och Utbildningsförvaltningen.

Vi hoppas nu att alla kan få en fin om än troligen annorlunda Jul, med några lediga vilsamma dagar och kanske även några solstrålar.

Den 11 januari är det studiedag, 12 januari är det terminens första skoldag – då hugger vi i tillsammans igen!

God Jul önskar skolledningen på Årstaskolan: Nina, Susanne, Pontus, Per, Pontus och Kalle

Här kan du se och lyssna på årets sånginsats 🙂