Veckoinfo v. 23

Mån; Klämdag = fritids för de som anmält sig.

Tis; Sveriges nationaldag 🇸🇪=skolan stängd

Ons; Heldagsutflykt, ta på lämpliga kläder efter väder, och matig matsäck och dricka hemifrån. Vi är åter på skolan innan mellis. Alla behöver ha bekväma skor på sig att gå i naturen med.

Tors; Vi besöker nya klassrummet, MA (väga o mäta)

Fre;  Heldagsutflykt, vi tar med ostklämmor, frukt och dryck från skolan. Vill man ha med sig egen matsäck, så går det bra.

Oj, vad tiden går fort. Nu är det bara två kortare veckor kvar. 🙈

Vilken tur vi hade med vädret igår på friidrottsdagen, idag var det mycket kallare och blåsigt framför allt.

Idag har vi gått en tipspromenad på Astrid Lindgren-temat, i skogen. Bara att veta var man ska markera 1,X,2 var lärorikt. Vi kommer att fortsätta med Astrid-temat terminen ut.

Vi sjunger och tränar inför avslutningen, så hoppas ni har möjlighet att vara med. 🎶

På själva skolavslutningen den 13 juni, är ni välkomna att vara med, om ni har möjlighet. Kom i extra god tid så för vi börjar kl 8,15 och då behöver alla sitta på plats. Vi pedagoger kommer sedan att ta med barnen ut på skolgården innan kl 9;00 där vi fortsätter avslutningen med hela skolan. När vi går ut med barnen, så får ni stanna kvar i klassrummet tills vi kommit utomhus, för att minska trängsel. Så fort vi kommit ut på gården, kan ni gå ut och ställa er på lämplig plats. Vi kommer att stå nära scenen och ni kommer att få stå utanför det markerade området.

Önskar alla en fin och solig helg! ☀️

Kommande datum;

5 juni Lov (dag mellan två röda dagar)

6 juni Nationaldagen = skolan är stängd