Veckobrev v 48

Måndag: Tegelbo möte 9.00-9.50, annan personal tar hand om barnen.

Ma i helklass Ansvarsgrupper.  Veckans bokstav: J, j

Tisdag:   Dans,  I-pad röd/gröna,  bild blå/gula

Onsdag:  Dans, I-pad blå/gula, bild röd/gröna,

Torsdag:   Dans, veckans bokstav.

Vi planerar, då tar Helen hand om klassen.

Fredag:   Julvandring i Årsta kyrka, tema för båda grupperna

Denna vecka blev det ingen matematik då snökaoset gjorde att vi måste äta vår lunch i stora matsalen redan kl 10.30. Det var rätt kaosartat där med, men barnen fixade det galant trots nya platser här och där mm. På I-paden har det handlat om att få ett djur på f att flyga till ett fantasiland.

Nästa vecka ska vi få lära oss danser och lite historia från 1922-2022. Vi ska alltså dansa i ” 100 år”. Därför ser veckan lite annorlunda ut, och vi avslutar på fredag med att gå till Årsta kyrka för att gå en ” julvandring” där vi får veta lite mer om en av anledningarna till att man firar jul.

Det är väldigt varierande väder,i slutet av veckan var det mycket blött på gården så det behövdes både täckbyxor/ overall och galonbyxor över det. Annars blir dom så blöta att vi inte hinner torka kläderna tills nästa rast. Kolla även över extrakläderna i lådan.

Nu är anmälan till jullovet öppen, sista svarsdag är fredag 9 december. Observera att måndag 9 januari 2023 är det studiedag och skolan är stängd.

Trevlig helg Eva, Cicci och Isabell