Veckobrev V.37

Vecka 37  ht 2022

Hej föräldrar och elever

7a fortsätter att vara matsalsvärdar,( det innebär att eleverna en dag var hjälper till i matsalen mellan kl. 11.30-13), sedan tar 7b över

Vi kommer att ha utvecklingssamtal torsdag 22/9 på förmiddagen och måndag 26/9 på eftermiddagen. Detta innebär att lektionerna på skolan börjar kl.12.30 på torsdagen och att de slutar kl.12.30 på måndagen. Övrig lektionstid arbetar eleverna med uppgifter i de ämnen de skulle haft hemma, med avbrott för utvecklingssamtal i skolan.

Tider för samtal har vi bokat på föräldramötet eller så kontaktar mentor er för tidsbokning.

Onsdag 14/9 kommer vi personalen på skolan att jobba med skolutvecklingsfrågor på eftermiddagen och eleverna slutar kl.12.45

Nästa vecka drar också våra introduktionsdagar igång. Det är en dag då varje klass i sjuan får åka iväg till Örnboet vid Flaten och där göra olika övningar och lekar för att lära känna varandra bättre. Dagen arrangeras av fältassistenterna men vi mentorer är självklart med också. Först ut är 7a fredag 16/9, sedan 7b måndag 19/9, 7c tisdag 20/9 och till sist 7d fredag 23/9. Vi hämtas med buss på skolan kl.9 och är tillbaka ca. kl.15.

Skolan står för lunch (pannkakor) och frukt till mellis men alla måste själva ta med matlåda och bestick.

Kom ihåg läxhjälpen. Alla som vill är välkomna att komma och göra sina läxor. Tider för läxhjälpen är tisdagar:15.00-16.45 onsdagar: 16-17,torsdagar: 14.30-16.30

Om ni ska ha specialkost och ännu inte anmält detta så gör det på den här länken

Vänliga hälsningar

Alexandra & JuniorFöräldramöte 7B